Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Godmorgon!

Av Liselotte - 30 maj 2011 08:33

Då har en ny vecka startat, ute blåser det och solen är framme lite då och då och jag sitter inne i värmen och har det gott....


Garnet till ponchon har tagit slut så stickandet av den får vänta, har börjat på en nätväst, en väninna sa att det ser ut som en sån brynja som endel karlar brukar ha, men det gör det inte alls...så det så....

Virkar även på läskburk-överdrag, det kan ju vara något att ha, även om man vill svalka sig på sommaren så kan det ändå bli för kallt....


Annars händer inte så mycket annat än att jag ska till AF om ett par dagar, det ser jag inte fram emot, känner det som att de verkar tro att man är dum i huvudet, sen stressar de på MIG att göra något, visst, jag vill hitta något men dom ska ju för sjutton HJÄLPA mig med det, inte stressa på mig allt mer så att de ska slippa, det finns ju inte så mycket jobb vad jag har sett och då ska ju dom gå in och hjälpa mig hitta, iallafall borde det vara så....


Minns en handläggare jag hade som blev irriterad på mig när hon föreslog jobb och jag sa att vissa av dom klarar jag inte av pga att jag inte får lyfta tungt, eller pga allergi osv osv, hon snäste åt mig och sa att jag skulle säga vad jag klarar av och inte vad jag INTE klarar av, men herre gud, föreslår hon jobb som jag inte klarar så måste jag ju säga det!! Det hade varit en annan femma om jag suttit och enbart rabblat upp vad jag -inte- kan jobba med, då hade hon haft anledning att säga så, eller hur?! Men nu var det som sagt HON som föreslog jobb....

Förresten ska dom inte sitta och snäsa åt en, har dom en dålig dag så ska det inte gå ut över oss som kommer dit!


Hon ringde stup i kvarten dessutom och frågade hur det gick osv och sa att jag måste ligga i mer och leta, då sa jag jag ifrån eftersom jag var delvis sjukskriven och då tänker jag inte öka på mer + att jag inte tål sån stress som hon körde med för då blir jag sjukare igen.....

Det slutade med att det damp ner ett brev om att jag skulle få en ny handläggare, vilken jäkla människa alltså, fy sjutton, det är ju inte hon som söker hjälp hos AF utan det var jag och så sparkar HON mig till en annan, om det är nån som ska göra valet att byta så är det ju JAG!


Är jättesugen på att hitta på något skoj men vad och med vem? Jag känner ju inte så många som har tid/vill, känns ibland som om det bara är jag som är singel och som kan och har tid, någon som har lust att hitta på något?


Kram på er!

 
 
JennY

JennY

31 maj 2011 15:55

Jag är inte singel, men har tid att göra mycket ändå! Min make är så snäll att jag gärna får åka iväg och umgås med vänner om jag vill.
kom med nåt förslag på nåt kul man kan hitta på! =)

http://jennt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselotte - 22 november 2012 12:39

....och tråkigt väder är det nu, jag har tänt värmeljus och ska strax fixa mat, det är så tråkigt väder att man känner sig seg nästan hela tiden....hoppas det blir bättre snart! Jag har försökt att fotografera mina foton på Tiffany som jag satt ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:56

....fy vad dammiga sakerna är/var, nu nyser jag inte bara pga förkylning....spännande att gå igenom kassetterna, endel har inga etiketter, ja och sen kan det ju vara så att det som står på dom som har etiketter inte stämmer längre, överraskningarnas ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:15

....och ska just till att gå igenom ett gäng fotografier, som jag nämnt tidigare, hittade även gamla kassett-band och har plockat fram min gamla stereo, ni vet, en sån med dubbel-kassett-däck och LP-spelare, vilken antikvitet tänker nog många nu, hah...

Av Liselotte - 3 november 2012 19:41

....här kommer ett par av deras orkester- / idol-kort:       Mina egna foton på dom har jag inte letat efter än! ...

Av Liselotte - 3 november 2012 18:59

......när jag försöker uppdatera presentationen så är det som visas bredvid mina inlägg annorlunda än om man klickar på "visa presentation"....får se om det ändrar sig senare! Dagen har varit lite seg och kall men lugn som tur är, sitter och nju...

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards