Alla inlägg under oktober 2012

Av Liselotte - 26 oktober 2012 18:34

....den första snön kommit till Borlänge, det blåser och är jättekallt, jag såg ut som en mumie när jag gick till affären tidigare, och det är fläckar med is på asfalten så man fick gå och hålla koll på vart man satte fötterna, sen började det yra mer snö....


Tände värmeljus direkt när jag kom hem, *brrr*, sitter och äter lite just nu och ska virka tomtar sen tänkte jag, lika bra att börja med sånt redan nu, kan affärerna börja tidigt med att sälja julpynt så kan jag börja med julpyssel!


Hoppa'long så länge!

Av Liselotte - 15 oktober 2012 11:39

....vad det blåser ute, och kallt är det, frös som bara den när jag gick till affären tidigare, mötte ett par grannar som var ute med sina hundar och en av hundarna hoppade upp med framtassarna på mitt ena knä så jag hade ett par blöta tass-avtryck på jeansen ett tag, det gjorde inget att det vart blött, det var det värt, gosiga vovve!


Lunchen fick bli varmkorv med bröd och jag fick i mig två st, blir nog hungrig igen om ett par timmar men vad ska jag laga för mat då? Ja det fixar sig!


Sitter och inväntar att något bra ska börja på tv, finns inte så mycket annat än det och pyssel att göra just nu, sen vid 16-tiden kommer det folk som ska kolla min köksfläkt, isch, den är hemsk, jag använder den inte men fett har ju ändå satt sig fast, sådär så att man inte får bort allt + att när jag en gång skulle tända lampan i den så fick jag knappen i handen när jag vred på den, vad tror ni att fästet var gjort av?? Plast!!

Om jag ändå hade råd med ett nytt kök!!!!


Dags att luta sig tillbaka nu med en filt och massa pyssel!


Kram på er!

Av Liselotte - 15 oktober 2012 07:33

Nu var det länge sen jag skrev igen, bara att ta sig i kragen och göra sitt bästa för att skriva mer...., det har hänt lite sen sist, väntade ett kort tag på att opereras, bl a stomi som jag inte vill ha, bara om det är illa / akut, är inte rädd för det men man vill ju undvika det om det går men när jag var in på konsultation så såg jag ut att vara / kände mig så pigg och rosig att dom ville vänta med op och göra en extra undersökning innan dom bestämmer hur de ska göra, inte mig emot, man vill ju slippa op så länge det går, sen har jag gått upp lite i vikt sen sist också och det är ju bara positivt, hur många tjejer säger rakt ut att dom är glada över en viktuppgång?


Höst har det blivit och det är kallt, blött, blåsigt och grått med inslag av sol ibland, frost har jag sett och har hört att snö är på ingång, brrr, mitt förråd med värmeljus börjar ta slut, katastrof, haha....


Sen är jag taggad att åka på dans, vi får se när det blir av, virkar och pysslar gör jag fortfarande, kan inte sluta med det,   , det är min avkoppling, jag försöker att sticka en lång grå väst bland annat....


Ska smita till affären strax när dom öppnar, kram så länge!

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards