Alla inlägg under juni 2012

Av Liselotte - 18 juni 2012 16:48

....i det gråa vädret eller något sånt, väder-gudarna vet inte hur dom ska göra tror jag, ena stunden är det sol, andra stunden överhängande risk för regn, jaja, det är ju sommar iallafall!


Dagen började lugnt för mig, var till affären en vända och på vägen dit ringde dom från Mag/Tarm, jag bröt ihop häromdagen, jag mår inte bra, kan inte äta som jag ska/borde, jag sover inte bra osv osv och min läkare sa sist vi pratade att han tyckte att jag varit sjukskriven ett tag nu och AF har varit på mig som hökar under min sjukskrivningstid och frågat hela tiden om jag ännu är sjukskriven och det fastän jag mailat och sagt att JAG hör av mig igen när jag INTE är sjukskriven längre, dom fattar inget som vanligt med andra ord fy fan och nu är jag av-aktualiserad och vart typ "hotad" med att FK kan bli informerad om allt detta, GAAAH, jag har ju sagt att jag inte har med dem att göra eftersom dom inte vill hjälpa mig så VARFÖR ska dom veta detta????

Så jag har inte haft en nämnvärd lugn stund och jag har inte kunnat slappna av och vila och kanske fått låta tarmen läka mer....och kirurgen har inte hört av sig än heller, *fräässss*....


Jag BAD sköterskan som ringde upp att hon skulle be min läkare om en ny tarm-undersökning, jag avskyr att behöva göra såna men när man ber om en då mår man inte bra och vill veta om något är fel och på måndag den 25:e juni ska jag in och göra en koloskopi under narkos igen, snabba puckar denna gång!

Det ska bli skönt att få det gjort, det enda jag verkligen inte vill är att dricka det där vidriga laxabonet på söndag.... ....

Så om jag är lite mer vimsig än vanligt efteråt och kanske ett par dagar efter så vet ni nu varför isåfall, *ler*....


Nu när det känns lite bättre och jag har lite mer krafter så ska jag bråka vidare med en väskbotten som inte vill samarbeta riktigt, haha....


Kramen från damen!

Av Liselotte - 11 juni 2012 22:38

Nu var det ju evigheter sen jag skrev här, har inte riktigt haft någon större lust men nu måste jag ju ta mig i blogg-kragen!!!!


Det har inte hänt så förfärligt mycket sen sist, jag har varit på L-K ett par gånger *whohooo*, det har hunnit bli soooommar, en lite regnig och kylig start på den men iallafall, det är sommar!!!!


Pysslar gör jag fortfarande då å då och det är min avkoppling, jag har slutat med humira-sprutorna då dom gav mig jobbiga biverkningar så nu äter jag tabletter igen och dom gör mig trött och ibland illamående då jag ska vänja mig vid dom, en sort har jag ätit förr men måste vänja mig på nytt vid dom....


Nu ska jag ta och äta något trots den sena timmen....sen kanske pyssla, jag mitt smartskaft har vänt dygnet fel....


Hej hopp!

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards