Alla inlägg under oktober 2011

Av Liselotte - 31 oktober 2011 18:58

...med P, det funkade inte och kommer inte funka framöver heller så vi dejtar inte längre....jag känner att vi var mer som kompisar och att båda drog sig undan mer och mer och han sa att han höll med om det....men det är lugnt, jag är inte ledsen och jag sitter inte och gråter eller så, jag är sån att jag har lärt mig att det är ingen idé att gå och älta när det tagit slut så jag kan vara snabb med att gå vidare och så kommer det att bli även nu, klart att det är trist att det blir såhär men ibland är det så, jag kommer nu gå vidare och är inte rädd för att träffa någon ny.... sen får man ju se när man träffar någon ny men det har jag inte gjort än....


Iallafall så, nu är jag hemma hos mig igen efter att ha varit hos mamma i några dagar efter "operationen" av tänderna i Ludvika, jag har ont än men svullnaden har gått ner....


Jag har nyss ätit och ska snart försöka sticka färdigt en mössa, jag ska börja rita lite också men vad säger jag inte än,  ....


Kram på er!

Av Liselotte - 29 oktober 2011 21:55

Jag tog bussen till Ludvika och fick åka färdtjänst hem, jag fick beröm av dom som hade hand om mig på dagkirurgin när jag fick tänderna fixade, jag var tydligen lättväckt efteråt + att de övriga tänderna gör / har jag gjort rent jättebra, hoppsan då sa jag till en sköterska efter att tandläkaren sa så, jag som gillar coca cola, hahaha....tre tänder av de fyra "bråkiga" var de tvungna att dra ur, en rotfylldes....


Jag är hos mamma nu, stannar en natt till....just nu har jag inte så ont, bra värktabletter jag har, men attan vad det gör ont när de går ur, har börjat reta mig på stygnen lite redan då dom kittlar mig på tandköttet i tandraden ovanför, hahaha.....iallafall så gick det bra och det är skönt att det är gjort!


Ska luta mig tillbaka nu, kram på er så länge!

Av Liselotte - 27 oktober 2011 21:14

....det det....P som skulle köra mig till Ludvika imorgon har backat ur, på eftermiddagen när jag ringde sa han att han hade feber, nästan 38 grader och hade tagit panodil men skulle pallra sig hit iaf och sa att han packade lite saker....

Sen när jag trodde att han åkt och allt så ringer han och säger att hans förmedlare på AF ringt och sagt att han måste dit vid halv nio imorgon och att han inte fick boka om tiden för då skulle han bli av med en dags utbetalning, ca 600:- från A-kassan eller vad det  var, det kan ju för i sjutton inte stämma, klart som fanken att man får boka om!!!!

Och kallelse hade han inte fått och sa att förmedlaren sagt att han visst hade skickat en sån, såna ska ju komma ca en vecka innan inbokat besök!

Vet inte vad jag ska tro....


Så jag fick panik typ, hur blir det nudå imorgon, jag MÅSTE ju dit och fixa tänderna och avbokar jag så får jag vänta minst ett år på ny tid och min morbror kan inte skjutsa pga att hans bil är inte att lita på just nu och den ska lämnas in snart....

Jag ska alltså kliva upp vid fem-tiden, gå ner på stan eller resecentrum och ta bussen till Ludvika osv osv, sen får jag bara hoppas att dom släpper iväg mig hem antingen med färdtjänst eller buss....jag kan ju inte göra annat....


Nu ska jag skyffla i mig mat och dryck för efter midnatt får jag inte äta eller dricka....


Piss å pest å senapsgas för att citera Magnus å Brasse....


Kram så länge!

Av Liselotte - 24 oktober 2011 22:50

Då var det äntligen dags då, på fredag ska jag till Ludvika Lasarett för sövning och fixning av mina bråkiga tänder, eftersom jag inte får åka hem på egen hand eller vara ensam de följade 24 timmarna efter ingreppet så har P sagt att han ska följa med, hoppas nu att han inte blir tvungen att backa ur för då vet jag inte hur det blir....


Detta krockar då med att jag blivit kallad till AF till nått som kallas "jobbchansen", men det är ju inget annat att göra, jag måste ju kunna äta osv!


Idag var jag ner på stan och apoteket åt mamma eftersom det var slut på det hon skulle ha på Kupolen...., tvi, jag har varit sådär trött även idag, det är jättejobbigt....tror att det kan bero på att antibiotikan efter urinvägsinfektionen håller på att gå ur kroppen iallafall så hoppas jag att det släpper snart!


Just nu fikar jag och kollar på Jurassic Park, jag vet, jag måste vara knäpp...men dom filmerna är bra....köpte trilogin för ett tag sen, dom är ju klassiker och enligt ett rykte så har Spielberg sagt att under 2012 nångång eller så ska film nummer 4 komma eller om det var att inspelningen börjar då....minns inte riktigt, den dröjer pga att han som skrev böckerna de första filmerna baserades på nyligen gått bort....


Hm nu måste jag ta min Humira också, kram på er så länge!

Av Liselotte - 23 oktober 2011 20:44

....nu har jag köpt en biljett till L-K's spelning här i Borlänge den 3 December så nu kan man vara lugn på den punkten, *fniss*, som en vän sa till mig nyss, "då är julen räddad då" och det är så sant, haha!

Sen har jag varit och hämtat ut mer Humira på apoteket + handlat lite åt mamma, måste ner på stan imorrn då det jag skulle ha på Kupolen var slut där....


Idag har jag varit jättetrött, så när jag kom hem från Kupolen så la jag mig och sov och det behövdes för jag var så trött att jag bad om ett glas vatten när jag köpt biljetten, sen när jag kom hem så var jag yr av trötthet....nu känns det bättre och jag ska äta kvällsmat strax....


Sen ska jag "bråka" vidare med ett möss-mönster, jag vill virka en mössa och jag håller på att försöka göra om ett mönster lite så att mössan blir finare, ska göra en tunnare mössa och sen en tjockare har jag tänkt, sen måste jag göra en tunn halsduk som passar med den tunna mössan....


Den svarta ponchon jag nämnt innan ligger på is..ifall nån undrar, det har dykt upp annat spännande jag vill testa att pyssla ihop så den får vänta....så mycket man vill göra...så lite tid, *ler*....väskan, tror jag nämnde den, med mormors-rutor, den är klar sen länge och används för fullt, fodret har börjat repa upp sig så jag ska göra en ny väska snart, men en annan modell....


Nu plingade micron så nu är det matdags här, kram på er så länge!

Av Liselotte - 22 oktober 2011 20:41

....för att jag inte bloggat på såååå länge, det har varit lite mycket på sistone och jag har varit hos P i Falun rätt länge, nu är jag hemma hos mig och ska så vara ett tag nu....

Jag kände att jag ville vara det och få lite egentid också, han höll med, det har varit lite tätt inpå länge nu och det var inte bra....vi behöver vara på varsitt håll nu ett tag....


Iallafall så känns det bra att vara hemma igen och få sova i sin egen säng igen och sitta i min soffa och pyssla!


Längtar enormt efter att komma ut och dansa, det var ett tag sen nu, 26 augusti i Säterdalen var sist jag var ut!


Hur mås det med er då?


Kram på er!

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards