Alla inlägg under januari 2012

Av Liselotte - 26 januari 2012 20:02

....fy sjutton vad det är kallt ute, detta kommer jag nog tjata om tills snön försvinner "jag längtar till vår och sommar!!!!"....nåväl lövsprickningen och annan pollen klarar jag mig utan men åh, värme tack!


På onsdag 1 februari ska jag till lasarettet för undersökning, slipper vara vaken som tur är, till råga på allt så ringde dom från lasarettstandvården idag och ville skicka mig till Ludvika dagen efter för sövning då med och utdragning av tanden som bråkar, den som lagades med hopp om att den skulle få vara kvar....

Nä sa jag och berättade om dagen innan...., en vecka senare då....hm....har blivit sövd med samma intevall förr men hon ville fråga på mag/tarm iallafall om det gick bra....usch, nu vart det mycket känner jag, sitter med lite hjärtklappning nu och det svider i magen, man kanske ska se om de har en ännu senare tid åt mig, *usch*....


Och dessutom tar jag mig inte till Ludvika imorgon då L-K spelar där, jag har inte fått pengar än och hinner inte få det innan heller, jag som hade hoppats på att få göra nått skoj och komma på andra tankar en stund....


Jag får se vad jag ska hitta på, kanske blir filmkväll....


Nu ska jag ta de lugnt och se lite på tv!


Hoppa'long!

Av Liselotte - 13 januari 2012 10:32

....solen skiner och idag har Knut namnsdag och då åker jul-sakerna ut, det känns alltid lite skönt att få packa undan dom och blicka framåt mot vår och sommar, åååh sommar, jag riktigt längtar....få slippa kylan och att behöva bylsa på sig så mycket kläder....


Sitter här efter att ha haft en sömnlös natt, hade magkramp igår och låg i sängen mest hela dagen, kom upp först vid ca 22-tiden, då fick jag mer ont och magen gav sig inte, jag kräktes inte som tur var, sen var det bara att sätta sig och ta panodil zapp och sitta still tills krampen/värken försvann, först efter det klarade jag av att laga mat, korvgryta, potatis, morötter och falukorv i småbitar kokt i vatten med en köttbuljong-tärning i, supergott!

Jag känner mig rätt pigg även om jag inte kunnat sova inatt får hoppas att jag klarar av att vara uppe så att dygnet vänds rätt igen!


Sitter och virkar som vanligt, mormorsrutor har jag verkligen fattat tycke för att virka, man lär sig massor hela tiden och det finns många olika, kan i och för sig bara ett par stycken än så länge men iallafall!

Har inte ritat på mitt projekt, som jag nämnt innan, på ett tag nu, det är ibland svårt att komma vidare med sånt när man kört fast, det är så mycket jag vill ha med och det ser bra ut i tanken men attans vad det är svårt när man ska få ner det på papperet och sen måste jag verkligen ha lust att rita annars blir det bara fel....


Jag var förresten ut och dansade på min födelsedag, Jannez spelade här i Borlänge den kvällen, tyvärr glömde jag min kamera hemma så det blev inga bilder....jag hade i vilket fall som helst roligt!!!!


Nu ska jag luta mig tillbaka och virka vidare!


Hej hopp!

Av Liselotte - 7 januari 2012 01:30

....37 år sen jag föddes, ungefär, minns inte det exakta klockslaget nu, får fråga mamma sen....37 år....det känns inte som det....

Det kommer lite folk senare idag, men inte mamma och co, dom är fortfarande hos min styvpappa och  min morbrors bil var inte fixad än så mamma kunde inte åka hem än sa hon....men några kompisar ska komma iallafall och det blir roligt!


Jag ska fuska lite med tårtan, tårtbotten har jag köpt, det duger det också, sen fanns det bullar kvar i frysen hos mamma sen i julas, dom ska tas fram i tid och tinas....tror min elvisp har gett upp så det blir att vispa grädden för egen maskin....kaffebryggaren gav upp för ett bra tag sen så det finns "bara" snabbkaffe, thé och varmchoklad och saft, alltid något.... ....


Dagen startades sent för mig, hade ont igår kväll, magkramp-attack, så jag sov större delen av dagen och klev upp först på eftermiddagen, efter lite mat så diskade jag och plockade undan lite skräp, så lite har jag fått gjort....

Nu på kvällen har det tittats på film och bara varit lugnt, fick besök och bjöds på mat från Max och det satt inte fel....så det har ätits hamburgare och tittats på Rocky....blev just solokvist igen, ska se färdigt på Rocky 2....


Ha det så bra! Kram!

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards