Alla inlägg under mars 2012

Av Liselotte - 12 mars 2012 08:24

....vår banne mig! Ja, nu smälter det lilla av snön som är kvar, eller isen kanske jag ska säga, min inglasade balkong börjar redan bli sådär härligt varm runt 12-tiden på dagen när solen kikar fram....och nu har ett skat-par kommit också, det finns ju ett skatbo här utanför och jag tror det är samma skat-par som kommer dit varje år, ser det från vardagsrums-fönstret/balkongen, och det är ett herrans liv och flaxande fram och tillbaka och jag såg nu att dom letar pinnar och bygger nytt på boet, usch för kraxande skator tänker nog många nu men på något vis är det ett vårtecken när jag får se dom hålla på med sitt bo....såg även att dom jagade bort ett par rivaliserande skator också....


Längtar tills penséer och andra blommor börjar dyka upp i affärerna så man kan göra lite mer fint på balkongen!


Ja, nu var det verkligen länge sen jag skrev något här....jag har inte haft någon blogglust, känt mig avtrubbad på något vis....och gömt mig med mitt kära pyssel, en väska till har blivit klar, bilder ska fixas på den, en till väska försöker jag få till, egen-design så det tar lite tid och jag har fått repa upp ett par gånger, men skam den som ger sig!


Jag har varit till en tandhygienist och jag fick höra att mina tänder som är kvar är jättefina sånär som på lite tandsten som hon ska ta bort vid nästa besök....

Min läkare på mag/tarm fick jag brev från häromdagen, han hade pratat med kirurgerna nu och dom sa att i nuläget tyckte inte dom att en operation skulle hjälpa mig, nähäää....hm....i och för sig så är jag glad att jag slipper operation men det är ju ett problem-område som inte vill läka riktigt....jaja, bara att vänta och se vad som händer, men en sak är säker, läkaren blir tvungen att fortsätta sjukskriva mig för som det är nu och som det har varit så orkar jag inte med AF....


Sitter och väntar på att min lägenhet ska statuskontrolleras, det ska göras sånt idag och imorgon av alla lägenheterna i huset, hoppas att dom kommer hit idag så det blir gjort snabbt....har städat och grejat så man slipper skämmas, haha....


Måste till affären sen och handla bröd, ja och så plåster som är slut, ska ju ta min humira, missade det igår....typiskt att det blir så ibland....


Ska på kryssning om mindre än två veckor, blir en sån kort kryssning, fram och tillbaka till Åland på några timmar, vilka som spelar på den båten behöver jag inte säga va?   


Nu ska jag luta mig tillbaka lite och bara ta det lugnt....


*Vinkevink!*

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards