Alla inlägg under november 2011

Av Liselotte - 29 november 2011 21:55

....i stugan....då har man varit och handlat åt mamma och mig idag, nu värmer jag mat, ja jag vet, klockan säger att det är inte matdags nu men jag äter ändå....


I förrgår snöade det, inte så mycket och det vart slaskigt, det frös på under natten och var så hela dagen igår, idag regnade det bort sånär som på några små isfläckar, knepigt vinterväder denna höst/vinter!


Annars har dagen varit rätt seg, ska ta och äta nu och sen...pyssla,  ....


Hoppa'long! 

Av Liselotte - 26 november 2011 12:47

....ett tag sen man skrev...igen....här går livet framåt så sakta, sakta går vintern också, kallt, blåsigt och stundom regnigt men ingen snö, iofs så gillar jag inte vinter och kyla men iallafall, har hört på nyheterna flera gånger nu att "nu kommer snön", det tror jag när jag ser det....solen skiner iallafall och det är inte så dumt!


Imorgon är det första advent och lite julpynt har kommit fram, jag har inte så mycket sånt, försöker dock att samla på mig lite julpynt då och då under årens lopp, det står nu en mini-gran och en tomte på en jul-duk i mitt vardagsrumsfönster:


Jag har en till gran som jag plockat upp, den står på min brudkista men jag har inte pyntat den än, har liksom inte orkat det, så det är inte en sån stor "standard-gran", har i och för sig en sån stor också men den tänker jag inte plocka upp....


Snart får man äntligen komma ut och njuta till Larz Kristerz härliga musik igen, det har jag sett fram emot mycket!


Nu ska jag pyssla lite och sen får vi se om jag lägger mig och vilar en sväng, min mage gillade inte pepparkakor idag, den satte sig på tvären när jag ätit ett par stycken och nu ömmar det, ska försöka att hålla mig uppe....


Hoppa'long! *Härmar Carro och Dag-Otto!!!!*....

Av Liselotte - 9 november 2011 18:52

....så har jag Larz Kristerz nya cd i min ägo och jag njuter av innehållet på den, den piggade upp en annars smått seg dag....


Imorgon ska jag åka med till min ena morbror som fyller år och det ska bli skoj, han bor en liten bit bort så man träffas inte så ofta....

Sitter just nu och äter lite förutom att lyssna på L-K's nya cd, ska luta mig tillbaka och pyssla lite strax också....


Kram!

Av Liselotte - 5 november 2011 01:11

....attsingen....om jag får "svära" lite i förbifarten...vad ont det gjorde EFTER att tandhygienisten på Falu lasarett spolat rent och tagit bort stygnen, jag som tyckte det gjorde ont innan jag kom in till henne, det har känts som om nån kört in en kniv i käken och vridit om *sorry för de hemska detaljerna*, fick i och för sig värktabletter men nää, dom ville inte funka helt å hållet på ett bra tag...., jaja, nu är det gjort och just nu har jag inte ont *peppar peppar*, har legat och sovit ett tag, var trött när jag kom hem och trodde inte jag skulle lyckas somna men som tur är så gjorde jag det....

Iallafall så fick jag beröm och vi båda skrattade gott åt mig när hon spolade för jag låg och fräste smått när saltlösningen försökte ta sig ner i halsen på mig....


Medans jag väntade på att recept på värktabletter skulle skrivas så smet jag till dietistmottagningen och fick recept på näringsdryck, Fresubin Cappuccino, *mums*, eftersom jag till och från har svårt att tugga så tyckte jag att det var en bra idé att gå dit och det höll dietisten med om, sen vart jag beordrad av tandhygienisten att gå och äta och jag gick ner till Cafeterian på lasarettet, som faktiskt har jättegod mat, och mumsade lite rostbiff och potatisgratäng, orkade inte allt utan norpade en plastlåda man egentligen har sallad i och tog med resten av maten hem....


Nu är det mitt i natten och jag är hungrig som en tiger, jo ni läste rätt, inte varg utan Tiger, enligt den kinesiska zodiaken så är jag född i Tigerns år, *raowrr*, hihi....och jag tänker äta då jag känner att käken och magen verkar gå med på det, sen är det ju fredag../..tidig lördag då FÅR man faktiskt äta sent...ja jag vet att jag kan göra det även annars, men det måste jag när magen säger till....


Ska slänga i en film också och kanske pyssla lite, vart lite pigg så det orkar jag med!


Kram!

Av Liselotte - 3 november 2011 07:36

....sova inatt pga ont i tand/underkäken på vänster sida, höger sida läker fint meeen, ja, jag kan få för mig att gnissla tänder och då kommer den stackars rotfyllda tanden i kläm + gluggen där en tand drogs ur på den sidan, stygnen har släppt, enligt mig för tidigt och nu kikar vad jag tror är käkbenet fram, det gör ooont typ hela tiden och jag har inget citodon kvar, inget panodil zapp heller, panodilen dövar bara en kort stund så jag har svårt att sova och äta, just nu är jag seg i huvudet och mår illa, det dunkar i käken....


Har just varit i kontakt med lasarettstandvården och ska bli uppringd av hon som förmedlat så att jag kunde fixa tänderna, jag vill ha recept på citodon + att de ska titta på det som gör ont och snälla söta sy ihop det igen!

Jag är trött på att ha ont, vart det än kan vara någonstans....


Tur att man har saker och personer som gör livet ljusare, puss på er!!!!

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards