Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Godkväll i stugan!

Av Liselotte - 7 maj 2011 19:45

Nyss kommit hem från mamma, varit där en sväng idag, hjälpte henne att moppa golvet och passade åxå på att tjyvlåna hennes tvättmaskin, jag gillar inte tvättstugan så värst här, är arg på att man får använda parfymerade produkter där, det är ibland som att gå in i en vägg av parfym när man går förbi utanför, och tro inte att det försvinner när man sköljt tvätten, det kliar av bara attan sen!

Jag har pratat med en i styrelsen och framförde att man borde förbjuda parfymerade produkter i tvättstugan pga allergier men det gick inte sa hon då det skulle bli så svårt att hålla koll så att alla verkligen följer de reglerna då det bor många här i huset, på sätt och vis förstår jag det men iallafall, då har man ju åtminstone gjort ett försök!


Mamma blev hämtad av ena styvsyrran för att åka till styvpappa, han kan inte hämta mamma själv då han varit med om en "mindre" olycka häromdagen, han skulle kapa ved och han klev snett så han fick ved-kapen på foten på nått vis och sågades i foten!

Nu är han gipsad och väntar på operation av senor i foten, han har knappt kunnat sova pga smärtan....

Pratade med honom i telefon hos mamma och man kunde höra på hans röst att han har ont....så nu är mamma på väg dit då han har svårt att fixa mat och annat eftersom han måste hoppa på kryckor....


Styvsyrran hade sin lilla hund med sig som jag inte sett innan, haha rolig jycke, en yster och glad ulltuss och den lille busen passade på att ge mig en blötpuss på ena kinden, haha....sen skulle mamma krama mig hejdå och då vart voffsen avundsjuk, *ler*....


Nu ska jag fixa mat och sen sticka, inte hemifrån utan på ponchon, jag skrev i ett inlägg innan att jag -virkade- på en men det stämmer inte, inte nu längre iallafall, haha, det gick inte bra så jag bytte till att sticka en istället....


Kram på er!

 
 
AnnaE

AnnaE

7 maj 2011 20:16

Tjejkväll låter kul...
Men sorry..Här är det
fullt upp varenda helg
framöver...9 Juli är
min första lediga
Lördag...Men då har
jag precis kommit hem från
Öland så då vill jag gärna
vara hemma...Asså det blir svårt
för min del.

http://Aesbloggbloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselotte - 22 november 2012 12:39

....och tråkigt väder är det nu, jag har tänt värmeljus och ska strax fixa mat, det är så tråkigt väder att man känner sig seg nästan hela tiden....hoppas det blir bättre snart! Jag har försökt att fotografera mina foton på Tiffany som jag satt ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:56

....fy vad dammiga sakerna är/var, nu nyser jag inte bara pga förkylning....spännande att gå igenom kassetterna, endel har inga etiketter, ja och sen kan det ju vara så att det som står på dom som har etiketter inte stämmer längre, överraskningarnas ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:15

....och ska just till att gå igenom ett gäng fotografier, som jag nämnt tidigare, hittade även gamla kassett-band och har plockat fram min gamla stereo, ni vet, en sån med dubbel-kassett-däck och LP-spelare, vilken antikvitet tänker nog många nu, hah...

Av Liselotte - 3 november 2012 19:41

....här kommer ett par av deras orkester- / idol-kort:       Mina egna foton på dom har jag inte letat efter än! ...

Av Liselotte - 3 november 2012 18:59

......när jag försöker uppdatera presentationen så är det som visas bredvid mina inlägg annorlunda än om man klickar på "visa presentation"....får se om det ändrar sig senare! Dagen har varit lite seg och kall men lugn som tur är, sitter och nju...

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards