Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Liselotte - 6 februari 2012 08:10

....lite låg just nu, det är nog lite vinter-trötthet i kombination med annat....mycket tankar som snurrar i huvudet på mig just nu....


Undersökningen gick bra i onsdags, jag var/är inte orolig över att sövas, det som kan vara jobbigt är när man vaknat upp, torr i munnen och lätt illamående, det sistnämnda slog till ganska mycket, så fort jag rörde på huvudet så mådde jag inte alls bra så jag fick nån medicin mot illamående, sen var det helt ok, det var skön stämning på uppvaket, jag och sköterskorna skojade och skrattade....det känns bra när det är så....det var lite så nere på mag/tarm sen också....


Det som var mindre bra är att det inte läker i tarmen, det är samma fläck som gällt hela tiden....det blir vare sig bättre eller sämre så min humira gör inte vad den borde, den håller mig flytande så att säga, men....det var inte min ordinarie läkare som hade hand om undersökningen, han var i och för sig in och kikade hur det såg ut, både han och den andre läkaren sa samma sak, operation....ca 10 cm ska bort....

Jag visste redan samma dag som jag fick veta att jag har crohns hösten -99, att operation skulle inte gå att undvika i längden....och nu är vi då där....jag vet inte när det blir men iallafall....jag är glad att jag har sluppit det såpass länge!!


Förhoppningsvis så kommer jag må mycket bättre efteråt, jag har pratat med en som gått igenom typ samma och han säger att han mår jättebra nu och har gjort det i ca två års tid nu....


Och imorgon ska ett utdragnings-försök göras av tanden som jag nämnt innan, fast med vanlig bedövning och inte narkos denna gång, jag kände att jag orkar inte med hur mycket som helst även om narkosläkare sa att det inte var nån fara att söva mig igen en vecka senare, sen så var det tur att jag sa ifrån om narkos eftersom jag lär ju sövas igen för operationen, så det är som sagt lite mycket nu och jag känner mig lite låg och kanske "virrig", vet inte vad jag ska kalla det....jag vill inte vara med om många läkarbesök detta år!


Tur att man har saker som kan distrahera mig endel som vänner (även nät-vänner såklart!!), familj och underbar musik, vad skulle jag göra utan er?!


Nu ska jag lägga mig och vila, har inte kunnat sova inatt så jag måste göra ett försök nu, ha det så bra så länge!


Kram kram!

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards