Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Idag blev man bra blåst....

Av Liselotte - 7 april 2011 19:40

....när man klev utanför dörren, var och handlade åt mamma och mig idag och precis när jag klev utanför dörren på Maxi så tog vinden i så man nästan vispades med, jag fick stålsätta mig för att inte ramla eller tappa taget om varorna!


En bekant/väninna berättade just en sak, vi har aldrig träffats på riktigt, bara pratat på nätet och i telefon men det känns ändå som om vi känt varann hela livet....

Iaf så, hon väntar sitt andra barn och var till sin barnmorska igår, som hon inte känt så stort förtroende för och får då vara med om detta, fick tillåtelse att kopiera det från hennes blogg för jag vart så förbannad när jag fick höra det att jag ville ta upp det här:


"Jag skrev ju i morse att jag skulle till BM för rutinundersökning i v.20 och min misstro till sagda BM och huruvida jag skulle byta henne eller inte.


Hur som helst, jag gick dit med allt mitt uppbådade öppna sinne och tänkte att jag ger henne en chans till, att bevisa att hon är supertrevlig och att jag har missuppfattat situationen.


Så tog hon blodtryck och vi pratade lite och sen säger hon att vi ska lyssna på babyns hjärtljud.
Hon letade... och letade... och letade, trodde sig hitta hjärtljuden men så avlägset, så hon flyttade den där mojängen de mäter med och sen hittade hon ingenting alls.
Jag låg ju på rygg och tyckte att tja, bäbisen har kanske lagt sig supertätt mot min ryggrad?! och så la jag till halvt på skämt: Jag kan ju vända på mig, så kan du lyssna på ryggen om du hittar bäbisen där???


Det fnös hon mest åt och fortsatte köra den här sonden?? hårt ner i magen på mig... slutligen säger hon kallt konstaterande: nej, jag hittar inga hjärtljud.
Jag kontrade direkt med att jag har ju känt sparkar och på RUL såg allting jättebra ut och då säger hon: jasså? så bra, ja, det är ju väldigt svårt att lokalisera babyn med tanke på allt ditt bukfett, så vi får lägga ner det här till nästa gång vi ska träffas, vilket blir om en månad.


Sen avslutade hon samtalet och skickade hem mig. Jag blev helt chockad. Så först reagerade jag inte ens på att hon sagt som hon sagt... och sen blev jag alldeles iskall, hon hörde inte babyns hjärtljud!!!
Jag gick där igenom centrala stan och intalade mig själv gång på gång på gång att jo, men jag HAR ju känt rörelser flera gånger... men ändå, den totala oron och ångesten som drabbar en med full kraft.
Jag HADE ingen ångest innan jag träffade henne, men när jag lämnade BM hade jag total panik.
Ca 20 min. senare fick jag äntligen ett vingslätt livstecken från bäbisen och jag kunde börja andas igen.
Sen har jag tack och lov känt rörelser fler gånger under eftermiddagen. Men det här var nog bland det taskigaste jag varit med om.


Inte att hon säger som hon gör om min mage, jag skiter i vad hon tycker på den punkten, men att hon så totalt INTE hör babyn och ÄNDÅ skickar hem mig, utan att vinnlägga sig en extra gång om att babyn verkligen mår bra.
Jag undrar med hela mitt hjärta vart människans prioritet ligger just nu??! Min ligger hos bäbisen, jag vet inte var hennes prio ligger över huvudtaget, men det känns inte som om vi är på samma planet.


Hur hade ni spontant reagerat om ni hört en sån här berättelse?!?"


Inkompententa, hjärtlösa, okänsliga jädra människa, en barnmorska FÅR inte göra så, *fräääässsss!!!!*....

Ännu en sak det varit ett jäkla liv om i media, att ibland vet man inte om man vågar lita på sjukvården, men, vad ska man göra?!?

Vi måste ju till sjukhus/vårdcentral om vi blir sjuka och då får vi ta den risken att kanske råka ut för nått dylikt....


Kram pårej bruden, sänder varma positiva tankar som stöd!!

 
 
JennY

JennY

11 april 2011 19:27

Men fyy tusan vilken barnmorska, fick rysningar genom hela kroppen när jag läste.
Vissa personer ska inte arbeta med människor över huvud taget!

Trevlig blogg förresten =)
ha det gött!
Kram JennY

http://jennt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselotte - 22 november 2012 12:39

....och tråkigt väder är det nu, jag har tänt värmeljus och ska strax fixa mat, det är så tråkigt väder att man känner sig seg nästan hela tiden....hoppas det blir bättre snart! Jag har försökt att fotografera mina foton på Tiffany som jag satt ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:56

....fy vad dammiga sakerna är/var, nu nyser jag inte bara pga förkylning....spännande att gå igenom kassetterna, endel har inga etiketter, ja och sen kan det ju vara så att det som står på dom som har etiketter inte stämmer längre, överraskningarnas ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:15

....och ska just till att gå igenom ett gäng fotografier, som jag nämnt tidigare, hittade även gamla kassett-band och har plockat fram min gamla stereo, ni vet, en sån med dubbel-kassett-däck och LP-spelare, vilken antikvitet tänker nog många nu, hah...

Av Liselotte - 3 november 2012 19:41

....här kommer ett par av deras orkester- / idol-kort:       Mina egna foton på dom har jag inte letat efter än! ...

Av Liselotte - 3 november 2012 18:59

......när jag försöker uppdatera presentationen så är det som visas bredvid mina inlägg annorlunda än om man klickar på "visa presentation"....får se om det ändrar sig senare! Dagen har varit lite seg och kall men lugn som tur är, sitter och nju...

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards