Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Om mobbing!

Av Liselotte - 2 april 2011 19:19

Jag har sovit lite dåligt de senaste nätterna, när jag väl lyckats somna, dygnet har blivit lite felvänt som det ibland kan bli....

Har drömt lite konstigt och jag vet varför, idag är det klassfest från när vi gick i 9:an, det ska jag INTE gå på, för jag har inte några nämnvärda roliga minnen från min skoltid, inte på hela 9 år har det varit lätt för mig i skolan pga att vissa tyckte att det var så skoj att vara elak och retas/mobbas....


Jag har fått skit för att jag är sladdbarn, för min musiksmak, mitt utseende, för att jag är lugn av mig, jadu, man har fått höra endel under årens lopp....


I mellanstadiet var det en kille jag var förtjust i som frågade chans på mig, jag vågade inte svara och han frågade igen och då vågade jag säga ja, dagen efter skickade han en annan kille som sa att han ville göra slut....


En kille sa att jag var äcklig och ful rakt i ansiktet på mig, jag sa inget utan bara tittade på honom, jag tyckte inte det var värt tid och kraft på att svara på det....samma kille några år senare, tar sitt barn och går åt motsatt håll när han får syn på mig vid en offentlig grillplats här i stan....han ville nog inte att hans flickvän/fru skulle få reda på det som hänt innan....det vill han INTE erkänna....


En annan kille träffade jag på en affär och jag är iallafall såpass mogen och vuxen att jag hejade trots det som varit, han säger inte ett ljud utan synar mig från topp till tå och går iväg....

Samma kille träffade jag i en mataffär, då hade han sällskap av ett par andra killar som var/är betydligt snällare, dom stannade och pratade medans han bara gick iväg och jag minns att de andra två sa åt honom att sluta vara så löjlig och komma tillbaka men det gjorde han inte....


Tycker ni att jag är dum som inte glömmer sånt här? Man KAN inte glömma sånt här!!

Ibland kommer minnena upp igen och gör en ledsen och orolig, som när det är dags för klassfest osv....

Visst fanns det dom som var snälla och försökte hjälpa mig och säga ifrån och allt men det var för döva öron....de som försökte hjälpa hyser jag inget agg mot....

Och tro inte att jag går och tänker på detta dag ut och dag in, det är bara vid såna här tillfällen som klassfester eller om man ser nån man gick i skolan med på stan som det kan ploppa upp mer eller mindre igen....


Jag har inte klarat av att slappna av och gå klart skolan hela vägen pga detta och jag har vid flera tillfällen testat att plugga på KomVux men det har inte gått heller....


Det finns dom som säger att det är bland annat detta som hänt som kan vara en av orsakerna till att jag blev sjuk och fick Crohns sjukdom, som kan uppstå bland annat pga stress och oro....jag hade det säkert redan i skolåldern men att det inte bröt ut förrän i vuxna år....


Det har varit så livat i media om mobbing och att vissa vuxna blundar för detta och skyller ifrån sig och säger att det är den drabbade som ska ändra på sig, jag blir så ledsen när jag läser om sånt, så jag kände nu att jag ville dela med mig av detta som jag varit med om....

Jag har inte anmält det som hänt och det är det ingen idé att göra nu heller, jag tror inte att jag skulle orka med det hela och sen så tror jag att det gått för lång tid....

Jag håller mig undan från dessa individer som betett sig dåligt, kanske skulle säga -beter- sig dåligt eftersom de varit taskiga mot mig även nu i vuxna år....

Jag lever mitt liv, jag gör ingen nått illa, men biter ifrån om nån gör mig eller de jag älskar något ont....


Var snälla mot varandra, annars kan det få konsekvenser som kan stanna resten av livet för den drabbade!


Kram!

 
 
Carro

Carro

7 april 2011 18:15

Hejsan. Jag blir glad att du hittat min blogg.

Bra inlägg också.
Jag har blivit mobbad i yngre år. Men står nu och tar inget skit så jag blir aldrig mobbad. Jag står idag hellre ensam i skolan och sköter mitt skolarbete, sedan går hem eller åker någonstans o träffar mina vänner. Jag vet var mina riktiga vänner finns och jag behöver inte dom som är i skolan. Numera är jag inte alls mobbad men ingen i skolan accepterar mig för den jag är och jag själv förstår mig inte på tjejer i min egen ålder. Jag orkar inte med dom. Jag känner det som att de är världens barnrumpor. Så jag är glad att jag har vänner som är äldre som är mer på min nivå. Men skolan är inte kul att gå till. Inte kul att veta att folk snackar skit om mig eller att man ena dagen duger men inte nästa timma. Men jag står ut och nu är det bara några dagar kvar och jag längtar MASSOR till studenten.

Tack för att u besöker min blogg.
kram till dig!

http://carropiiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselotte - 22 november 2012 12:39

....och tråkigt väder är det nu, jag har tänt värmeljus och ska strax fixa mat, det är så tråkigt väder att man känner sig seg nästan hela tiden....hoppas det blir bättre snart! Jag har försökt att fotografera mina foton på Tiffany som jag satt ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:56

....fy vad dammiga sakerna är/var, nu nyser jag inte bara pga förkylning....spännande att gå igenom kassetterna, endel har inga etiketter, ja och sen kan det ju vara så att det som står på dom som har etiketter inte stämmer längre, överraskningarnas ...

Av Liselotte - 14 november 2012 18:15

....och ska just till att gå igenom ett gäng fotografier, som jag nämnt tidigare, hittade även gamla kassett-band och har plockat fram min gamla stereo, ni vet, en sån med dubbel-kassett-däck och LP-spelare, vilken antikvitet tänker nog många nu, hah...

Av Liselotte - 3 november 2012 19:41

....här kommer ett par av deras orkester- / idol-kort:       Mina egna foton på dom har jag inte letat efter än! ...

Av Liselotte - 3 november 2012 18:59

......när jag försöker uppdatera presentationen så är det som visas bredvid mina inlägg annorlunda än om man klickar på "visa presentation"....får se om det ändrar sig senare! Dagen har varit lite seg och kall men lugn som tur är, sitter och nju...

Presentation


Glad och sprallig tjej på 36 år...., så att folk inte ska bli förvirrade...jag kallas för Lisen eller Lotta ibland, jag vill också vara ärlig med att jag har Crohns sjukdom, kronisk inflammation i tjocktarmen, vill inte diskutera det utan det finns info p

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards